NOMINERA DINA FAVORITER

I november 2018 går Stora Influencerpriset av stapeln för andra gången! Och nu har du möjligheten att nominera dina favoritinfluencers i 14 antal olika kategorier. Finalisterna offentliggörs i september och vinnarna prisas på en gala den 17 november, 2018.


Läs mer om kriterierna som juryn baserar sitt urval på här.

ÅRETS NYKOMLING

Tilldelas en influencer som startat sina kanaler under det senaste året (alternativt gjort en betydande nysatsning) och snabbt fått stor tillväxt och engagemang.

ÅRETS VETERAN

Tilldelas en influencer som etablerat sig under en längre tid, som arbetar föredömligt och kontinuerligt gör avtryck i branschen.

ÅRETS KREATÖR

Tilldelas en anmärkningsvärt kreativ influencer inom exempelvis foto, film, DIY eller likvärdigt.

ÅRETS VARUMÄRKE

Tilldelas en influencer som på ett genomtänkt sätt arbetat med och etablerat sitt personliga varumärke.

ÅRETS RÖST

Tilldelas en influencer som haft ett utmärkande budskap och strävar efter en positiv påverkan på sina följare och en samhällsförbättrande effekt.

ÅRETS INNOVATÖR

Tilldelas en influencer som på utmärkande sätt skapat nya förutsättningar i sitt yrke.

ÅRETS BUSINESS

Tilldelas en influencer med kreativa, framgångsrika och effektiva affärsmodeller.

ÅRETS SAMARBETE

Tilldelas en influencer och ett varumärke som skapat ett relevant och engagerande samarbete. 

ÅRETS ANNONSÖR

Tilldelas en annonsör som på ett professionellt och kreativt sätt använt sig av influencer marketing.

EBBAPRISET

Ebba K von Sydow var en av de första som tog fighten för bloggare i det offentliga rummet och erkände dem som maktfaktorer i samhället. För detta och för hennes stöd till branschen genom åren har detta hederspris instiftats. Priset tilldelas en influencer som gjort ett betydande avtryck i branschen och är en förebild för densamma.

ÅRETS MEDLEM

Tilldelas en medlem i Influencers of Sweden som förbättrar nätverket, delar med sig till sina kollegor och bidrar på ett generöst, professionellt och positivt sätt till branschen. (För att kvalificera in i kategorin måste den nominerade vara PRO-medlem i Influencers of Sweden senast det datum då nomineringsperioden stänger.)

ÅRETS MICROINFLUENCER

Tilldelas en hårt nischad influencer som har max 50 000 följare i sociala medier och vars influencerskap är det främsta benet i hens business. Influencern har särskiljt sig och sina kanaler från massan och har varit ett föredöme i branschen.

ÅRETS INFLUENCER

Tilldelas en influencer som särskiljt sig och sina kanaler från massan, som har en unik relation till sin publik och som varit ett föredöme i branschen.

PUBLIKENS PRIS

Publikens Pris vid Stora Influencerpriset röstas fram av följarna.

Vinnarna utses av en jury och presenteras den 17 november, 2018. Juryns beslut kan ej överklagas.